IMUNITATEMEMORIESTRESSZi de zi

ASHWAGANDHA

ashwagandha plantă

Ce este Ashwagandha?

Ashwagandha este un arbust care crește în America de Nord și în India. Rădăcinile acestui arbust au fost folosite timp de secole în medicina ayurvedică, datorită proprietăților lor antiinflamatorii, anti tumorale, antistress, antioxidante și de stimulare a sistemului nervos. Studii recente de laborator i-au adus reputația de antidepresiv și stimulator al memoriei.

În unele părți ale lumii, oamenii mănâncă lăstari de ashwagandha, semințe și fructe din această plantă. Rădăcina și boabele plantei sunt un medicament tradițional ayurvedic în India. Ashwagandha este folosit ca tonic (uneori denumit și “ginseng indian” sau “cireașă de iarnă”)  pentru a îmbunătăți sănătatea fizică și mentală dar și pentru a trata o serie de afecțiuni specifice. 

Care sunt beneficiile?

  • Susține sistemul imunitar
  • Ajută la reducerea inflamațiilor, bun în artrită.
  • Ajută la reducerea și tratarea osteoartritei. 
  • Contribuie la scăderea zahărului din sânge la persoanele cu diabet zaharat de tip 2 .
  • Ajută la scăderea și reglarea colesterolului și a tensiunii arteriale.
  • Ajută la reducerea anxietății și a stresului deoarece are efecte sedative.
  • Este revitalizant și energizant al sistemului nervos;
  • Crește rezistența fizică și ajută la recuperarea rapidă după efort.
  • Îmbunătățește funcția sexuală la bărbați.
  • Are efecte anti îmbătrânire, combate radicalii liberi.
  • Combate anemia, ajutând la reglarea nivelului de hemoglobină din sânge.

Ce conține ashwagandha?

Ashwagandha conține alcaloizi, beta-sitosterol, acid clorogenic, scopoletină, withaferină, iar ca nutrienți are aminoacizi și colină.

Mod de administrare 

Nu există o doză standard de ashwagandha. Unii oameni folosesc între 1 și 6 grame din întreaga planta zilnic. Alții amestecă 3 grame de praf de în lapte cald. Există, de asemenea, extracte standardizate disponibile, unde doza este semnificativ diferită de cantitățile menționate mai sus. Extractul de rădăcină de ashwagandha se găsește sub formă de supliment în doze de 450 g și s-a constatat că o  capsulă de două-trei ori pe zi este eficientă pentru atenuarea  stresului și vindecarea fracturilor. Adresați-vă medicului dumneavoastră pentru sfaturi privind administrarea de ashwagandha.

ashwagandha

Contraindicații

Din moment ce ashwagandha nu a fost încă foarte bine studiată, nu se cunosc toate efectele sale secundare. Dozele mari pot cauza un deranj stomacal, diaree și vărsături.
RISCURI. Discutați cu un medic înainte de a utiliza acest supliment dacă aveți o anumită afecțiune, incluzând cancer, diabet, probleme tiroidiene, sângerări, ulcer, lupus, scleroză multiplă sau poliartrită reumatoidă. Ashwagandha ar putea interfera cu testele tiroidiene. Opriți administrarea de ashwagandha cu măcar două săptămâni înainte de o eventuală operație.
INTERACȚIUNI. Dacă luați în mod regulat medicamente sau suplimente, discutați cu medicul înainte de a începe să utilizați suplimente pe baza de ashwagandha. Acestea ar putea interacționa cu sedativele, anticoagulanții  sângelui, suplimentele tiroidiene, medicamentele care suprimă activitatea sistemului imunitar și medicamentele pentru anxietate, hipertensiune arterială și diabet. Ashwagandha ar putea, de asemenea, să interacționeze cu suplimentele care provoacă somnolență, cum ar fi sunătoare, kava, valeriana și altele.
ATENTIE! Această plantă nu este recomandată pentru copii,  femei însărcinate sau care alăptează ori persoanelor care iau orice alt fel de pastile decât la indicația medicului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *