Zi de zi

ASHWAGANDHA

Radacinile acestui arbust – care creste in America de nord si in India, au fost folosite timp de secole in medicina ayurvedica, datorita proprietatilor lor antiinflamatorii, antitumorale, antistress , antioxidante si de stimulare a sistemului nervos. Studii recente de laborator i-au adus reputatia de antidepresiv si stimulator al memoriei.
Extractul de radacina de ashwagandha se gaseste sub forma de supliment in doze de 450 g si s-a constatat ca o  capsula de doua-trei ori pe zi este eficienta pentru atenuarea  stresului si vindecarea fracturilor.
Rădăcina și boabele plantei ashwagandha sunt un medicament tradițional ayurvedic în India. Ashwagandha este folosit ca tonic (uneori denumit “ginseng indian”)  pentru a îmbunătăți sănătatea fizică și mintală și pentru a trata o serie de afectiuni specifice. 

De ce consuma oamenii ashwagandha?
Există dovezi că ashwagandha afectează sistemul imunitar și ajută la reducerea inflamatiilor, atât din artrita cât și din cauza retenției de apa. Cu toate acestea, beneficiile practice și riscurile pentru oameni nu sunt încă foarte clare.
Studiile au aratat ca suplimentele ce contin ashwagandha a ajutat la reducerea si tratarea osteoartritei. Nu a fost foarte clar care dintre ingrediente confera acest avantaj deoarece ashwaganda este folosită în mod tradițional în combinație cu alte plante medicinale. Ashwagandha ar putea ajuta la scăderea zahărului din sânge la persoanele cu diabet zaharat de tip 2 și la scăderea seminificativa a colesterolului (in special pentru persoanele cu un  colesterol ridicat). Deoarece ashwagandha are efecte sedative, ar putea ajuta la reducerea anxietății și a stresului – de fapt, studiile la om au evidentiat foarte clar acest aspect. Există unele cercetări preliminare care i-ar putea ajuta pe cei ce sufera de epilepsie și de asemenea sufera de pierderi ale memoriei, dar aceste rezultate sunt cam „timpurii”  pentru a se putea spune ceva concret in aceasta directie cazul oamenilor.
Unele teste de laborator ale celulelor canceroase au evidentiat faptul că ashwagandha ar putea încetini creșterea lor. Studiile pe animale au descoperit că ashwagandha ar putea stimula efectele radioterapiei. Cu toate acestea, acestea sunt rezultate timpurii. Nu se știe dacă ashwagandha îi va ajuta pe oamenii ce sufera de cancer.
Oamenii folosesc ashwagandha si pentru alte situatii legate de sănătate, cum ar fi anemia. Este ridicat în fier și sa dovedit că ajută la creșterea nivelului de hemoglobină. Pentru multe alte presupuse utilizări, nu există pana in prezent dovezi care să susțină beneficiile ashwaganda.

Ce cantitate de ashwagandha ar trebui să consumati?
Nu există o doză standard de ashwagandha. Unii oameni folosesc între 1 și 6 grame din întreaga planta zilnic. Alții amestecă 3 grame de praf de ashwagandha în lapte cald. Există, de asemenea, extracte standardizate disponibile, unde doza este semnificativ diferita de cantitatile mentionate mai sus. Adresați-vă medicului dumneavoastră pentru sfaturi despre forme de ashwagandha și doze.

Puteți obține ashwagandha in mod natural din alimente?
În unele părți ale lumii, oamenii mănâncă lăstari de ashwagandha, semințe și fructe.

Care sunt riscurile de a lua ashwagandha?
Legat de presupusele efecte secundare– din moment ce ashwagandha nu a fost inca foarte bine studiata, nu stim toate efectele sale secundare. Dozele mari pot cauza un deranj stomacal, diaree și vărsături.
Riscuri. Discutați cu un medic înainte de a utiliza ashwagandha dacă aveti o anumita afectiune, incluzand cancer, diabet, probleme tiroidiene, sângerari, ulcer, lupus, scleroză multiplă sau poliartrită reumatoidă. Ashwagandha ar putea interfera cu testele tiroidiene. Opriti administrarea de ashwagandha cu macar două săptămâni înainte de o eventuala operație.
Interacțiuni. Dacă luați în mod regulat medicamente sau suplimente, discutați cu medicul înainte de a începe să utilizați suplimente pe baza de ashwagandha. Acestea ar putea interacționa cu sedativele, anticoagulantii  sangelui, suplimentele tiroidiene, medicamentele care suprimă activitatea sistemului imunitar și medicamentele pentru anxietate, hipertensiune arterială și diabet. Ashwagandha ar putea, de asemenea, să interacționeze cu suplimentele care provoacă somnolență, cum ar fi sunătoare, kava, valerian și altele.
ATENTIE! Aceasta planta nu este recomandata pentru copii,  femei insarcinate sau care alapteaza ori persoanelor care iau orice alt fel de pastile decat la indicatia medicului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *