Zi de zi

CELE MAI BUNE ABORDARI PENTRU A VA MENTINE RELATII POZITIVE

Cunoașteți oamenii care privesc totul într-o lumină negativă? Sau cineva care se luptă cu sentimente de tristețe, lipsă de motivație sau lipsă de speranță? Dacă da, ar putea avea probleme cu sistemul limbic din creierul lor.

CE ESTE SISTEMUL LIMBIC?

Sistemul limbic, denumit creierul emoțional, se află aproape de centrul creierului. Din punct de vedere evolutiv, sistemul limbic este o parte mai veche a creierului care permite oamenilor să experimenteze și să-și exprime emoțiile, ajutându-ne să trecem dincolo de comportamentele primitive și facilitând dezvoltarea cortexului cerebral, cea mai recent evoluată zonă a creierului. În ciuda dimensiunilor sale mici, sistemul limbic este plin de circuite ale creierului critice pentru comportamentul uman și supraviețuire. Ne afectează starea de spirit, procesează simțul mirosului, stochează amintiri emoționale foarte încărcate și afectează ciclurile somnului și apetitului. Când sistemul limbic este mai puțin activ decât în mod normal, există, în general, o stare de spirit pozitivă și mai plină de speranță. Când este relativ hiperactiv, negativitatea este cea care predomină. Tulburări la nivelul sistemului limbic pot conduce la următoarele efecte negative: tristeţe, gândire negativă, emoții pesimiste, (lipsa de speranță, neputința, vinovăția), scăderea sau creșterea anormală a receptivității sexuale, probleme de apetit, probleme de somn, izolare socială, durere.
S-a demonstrat că îmbunătățirea legăturilor emoționale între oameni poate ajuta la vindecarea sistemului limbic. Modul în care vă raportați la alții poate ajuta sau răni sistemul vostru limbic. În general, cu cât te înțelegi mai bine cu cei din jurul tău, cu atât te vei simți mai bine. Acești 7 pași vă pot ajuta să vă ridicați starea de spirit și să vă păstrați relațiile pozitive : • Concentrați-vă asupra pozitivului. Acesta este unul dintre aceste sfaturi „mai ușor de spus decât de făcut”, dar este esențial pentru menținerea relațiilor sănătoase. Este ușor să observați ceea ce nu vă place într-o relație, dar atunci când petreceți mai mult timp apreciind ceea ce funcționează bine, veți avea mai multe șanse de a susţine un comportament pozitiv. Schimbarea durează, dar acesta este un pas care poate furniza mari dividende dacă lucrați constant.
Ascultați înainte de a vorbi. În loc să încercați să convingeți cealaltă persoană că punctul dvs. de vedere este corect, încercați să vedeți lucrurile din perspectiva lor. Obiectivul principal nu ar trebui să fie câștigarea unui comflict, ci eliminarea potențialelor amenințări, abordarea problemelor și găsirea unor puncte comune cu cealaltă persoană. Construirea unui pod este cel mai bun mod de a evita o ceartă înainte de a începe chiar.
Comunitate sănătoasă. Conexiunile sociale vă pot afecta sănătatea în mod semnificativ. Construirea și menținerea relațiilor sănătoase poate duce la înțelegere și respect. Atunci când aveți grijă de ceilalți, creierul dvs. tinde să elibereze oxitocina, hormon care poate contracara multe dintre efectele negative ale stresului. Stilul de viaţă al persoanelor cu care petreci timp pot avea un impact dramatic asupra propriei sănătăți. Așadar, înconjoară-te de oameni care sunt fericiți, optimisti, amabili și care te provoacă să fii cea mai bună versiune a ta.
Pastrează-ţi calmul. Rămâneți calm atunci când se ridică vocea. Încercați să îndepărtați încărcarea emoțională din conversațiile dvs. vorbind pe un ton calm și grijuliu. Fii atent la comentariile tale și asigură-te că răspunsurile tale vin dintr-un punct de vedere logic, imparțial, mai degrabă decât dintr-o perspectivă emoțională, unilaterală. În loc să spui ceva negativ sau critic, încearcă tot posibilul să spui ceva pozitiv și constructiv. De multe ori, această abordare va conduce la rezultate pozitive pentru tine și cealaltă persoană.
Ajutați-i pe alții împreună. Luați în considerare voluntariatul la un refugiu pentru persoane fără adăpost, o bancă de alimente sau un refugiu pentru animale. A te pune în slujba altora poate atenua stresul, crește nivele de sănătate și fericire și vă poate face să vă simțiți recunoscător pentru lucrurile pozitive din viața voastră. Voluntariatul pentru o cauză în care credeți este o modalitate excelentă de a găsi prieteni cu gânduri similare. Desfășurarea oricăreia dintre aceste activități cu un partener sau într-un grup poate promova legăturile și face experiența și mai bogată.
Abordaţi problemele dificile. Ori de câte ori doriţi să evitaţi un conflict, vă sacrificaţi ceva din puterea voastră. În timp, această pierdere a controlului te poate face să ai resentimente faţă de cealaltă persoană. Evitarea conflictului pe termen scurt are adesea efecte devastatoare pe termen lung. Într-un mod ferm, dar amabil, exprimă-ți opinia sau îngrijorarea. Acest lucru va ajuta la menținerea relației deschise și echilibrate.
Eliminați influențele negative. La fel cum este important să minimalizezi contactul cu oamenii negativi, este esențial să te debarasezi de obiceiurile negative care îți pot sabota relațiile cu ceilalți. Fumatul, consumul de droguri și alcool, dieta nesănătoasă și toate formele de auto-abuz vă pot crește riscul privind pierderea memoriei, stres și anxietate extremă, probleme de concentrare, tipatre slabe de somn și alte comportamente necorespunzătoare. Alcoolul trebuie utilizat cu moderație. Chiar și un pahar de vin sau un alcool tare pe zi pot afecta negativ creierul și corpul. Faceți o prioritate să opriți imediat aceste obiceiuri dăunătoare.
Utilizaţi suplimente pentru combaterea stressului. Dacă descoperi că ai gânduri negative / anxioase sau observi că nivelul tau de stres a scăpat din mână, îți oferim o serie de suplimente puternice pentru stres. Aceste suplimente de stimulare a creierului conţin substanțe nutritive și ingrediente de cea mai înaltă calitate pentru a crește serotonina, dopamina, GABA și alţi neurotransmiţători care vă ajută să vă simțiți calm şi capabil să gestionați stresul sau încordarea mentală.
Suplimente: Ar trebui sa includa numeroase vitamine, minerale și alți nutrienți de care creierul are nevoie pentru a produce neurotransmițătorii și hormonii care vă pot îmbunătăți starea de spirit și vă pot ajuta să faceți față stresului de zi cu zi. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *