FOCUS MENTALMEMORIEZi de zi

CELE MAI BUNE SUPLIMENTE PENTRU CREIER

Pastile de memorie

Piața suplimentelor este în continuă creștere. Unele persoane aleg suplimentele pentru a preveni o serie de afecțiuni care duc la consumul regulat de medicamente. Însă nu trebuie exagerat.

Suplimentele pentru creier încep să își ocupe tot mai mult locul  pe piața suplimentelor.  Există diferite combinații de suplimente care pot fi folosite în funcție de scopul dorit:

Desigur combinații și asocieri se pot face în multe feluri, cu toate acestea trei dintre ele sunt mai importante și nu ar trebui să lipsească din dieta zilnică a unei persoane, indiferent că se iau din alimentație sau din suplimente.

VITAMINA D

Vitamina D cunoscută și sub denumirea de vitamina soarelui, datorită faptului că se poate forma în organism în urma expunerii de minim 20 minute la soare, ajută la dezvoltarea sistemului osos și stimulează sistemul imunitar. Este o vitamină esențială, pentru sănătatea creierului, a stării de spirit, memoriei și pentru menținerea unei greutăți echilibrate.

Carența de vitamina D

Nivelele mai scăzute ale vitaminei D au fost asociate cu depresia, autismul, psihoza, boala Alzheimer, scleroza multiplă, bolile de inimă, diabetul, cancerul și obezitatea. Deși clasificată și cunoscută oficial ca vitamina D – aceasta este de fapt un hormon steroidian vital pentru sănătatea noastră.

Un alt aspect important legat de vitamina D, este acela că atunci când ai carență de vitamina D, îți este foame tot timpul indiferent cât mănânci. Aceasta se explică prin faptul că nivelele scăzute de vitamina D dezechilibrează eficacitatea leptinei – hormonul poftei de mâncare care îți transmite senzația de sațietate. De asemenea la foarte multe persoane nivelele scăzute de vitamina D au fost asociate cu un surplus de greutate corporală.

  • Optimizează funcțiile creierului. Vitamina D joacă un rol esențial în multe din cele mai elementare funcții de tip cognitiv: memorarea, învățarea și formarea amintirilor, fiind foarte importantă pentru funcționarea creierului.
  • Poate preveni Alzheimer-ul. Descoperiri recente au arătat ca D3-ul (forma activă a vitaminei D) stimulează curățarea creierului de beta-amiloid (o proteină atipică despre care se crede că ar fi responsabilă de apariția Alzheimerului). Vitamina D activează receptorii neuronilor din zonele responsabile de reglarea comportamentului și protejează creierul acționând datorită capacității sale antioxidante și antiinflamatorii.
  • Alungă depresia. Cu cât valoriile de vitamina D sunt mai reduse cu atât crește predispoziția la deprimare sau depresie. Valorile scăzute ale acestei vitamine au fost asociate cu o mai mare incidență a depresiei. Suplimementarea cu Vitamina D poate astfel contribui la îmbunătățirea semnificativă a stării de spirit.vitaminaD

Doze recomandate

Doza standard recomandată în prezent este de 400 UI. Foarte mulți specialiști consideră însă că această doza este mult sub nevoile curente ale celor mai mulți indivizi. Se consideră că o doză de 2000 UI zilnic este una mult mai apropiată de nevoile obișnuite ale indivizilor. Trebuie menționat că indiferent de doza administrată, absorbția vitaminei D este puternic influențată de greutate mai mare sau nu.

MULTIVITAMINELE ȘI MINERALELE

Se poate vorbi foarte mult desprte importanța multivitaminelor. La nivel general peste 50% din populație nu consumă, din diverse motive, minimul de 5 porții de fructe și legume, pentru a asigura aportul nutritiv zilnic. Din acest motiv admninistrarea unui complex de vitamine și minerale ar trebui să fie o prioritate pentru multe persoane. Aportul regulat de vitamine și minerale previne apariția bolilor cronice. Se pare că inclusiv ADN-ul celor care își asigură un aport regulat de vitamine și minerale este influențat, păstrând calitatea pielii și prevenind deteriorarea celulară.

Consumul regulat de multivitamine contribuie în mod decisiv la:

  • reducerea stărilor de stres,
  • îmbunătățirea stării generale
  • influențează starea de sănătate la nivel mintal!!!

Unele studii foarte detaliate au evidențiat că participanții care au consumat suplimente multivitaminice, aveau mai multă energie și mai mult tonus la nivel mental, erau mai puțin stresați, oboseală redusă corelată cu o dispoziție mult îmbunătățită față de perioada anterioară administrării, prezentând performanțe cognitive mult îmbunătățite.

crește atenția

Studii similare care au urmărit la copii atenția, în diverse exerciții, au evidențiat rezultate mult îmbunătățite la copiii care au beneficiat de suplimente de multivitamine. Concluzia a fost că multivitaminele și mineralele au potențialul de a îmbunătăți funcționarea creierului la copiii sănătoși.
Un complex de vitamine și minerale bun, ar trebui să conțină:

ULEIUL DE PEȘTE ȘI OMEGA 3

Acizii grași omega 3 sunt esențiali pentru pentru o stare optimă de funcționare a corpului și a creierului.
Conform cercetătorilor de la Harvard Business School – un nivel redus de acizi grași omega 3 reprezintă una din principalele cauze de deces care ar putea fi prevenita foarte ușor și care este asociată cu

  • bolile de inimă,
  • atacurile de tip vascular cerebral,
  • depresia,
  • comportamentul suicidar,
  • ADHD-ul,
  • demența
  • obezitatea.

Alte dovezi științifice au arătat că nivelele reduse de acizi grași omega-3 joacă un rol important în abuzul de substanțe nocive organismului. Ca și în cazul vitaminei D, a magneziului și a altor multivitamine majoritatea oamenilor au niveluri foarte reduse de acizi grași omega 3.

Acoperirea acestei deficiențe se rezolvă foarte simplu:

  • prin consumul regulat de pește (cel puțin de 3 ori pe săptămână),
  • prin administrea de suplimente de calitate pe baza de ulei de pește (pentru cei carora nu le place peștele).

Persoanele cu nivele mici de acizi grași sunt foarte predispuse la probleme de ordin fizic și emotional.
Creșterea aportului de acizi grași omega 3, este unul din cele mai bune lucruri pe care le poate face o persoana pentru stimularea funcțiilor creierului, a stării de spirit și pentru echilibrarea greutății. Cei mai importanți și studiați acizi grași omega 3 sunt

  • EPA (acidul eicosapentanoic). EPA îmbunătățește circulația sanguină, ceea ce duce la o intensificare generală a activității cerebrale.
  • DHA (acidul docosahexanoic). DHA compune o mare parte a materiei cerebrale cenușii.

Grăsimea din creierul nostru formează membrane celulare și joacă un rol vital în formarea celulelor noastre. Neuronii sunt de asemenea bogați în acizi grași omega-3.
Sporirea aportului de acizi omega 3 s-a dovedit a reduce apetitul, poftele și grăsimea corporală.
Obiceiul de a consuma ulei de pește regulat combinat cu practicarea unei activități fizice de tip moderat (genul unor plimbări de 3-4 ori pe săptamână) a dus la scăderi ale grăsimii corporale chiar și într-un timp de 12 săptămâni. Trebuie menționat că un consum de ulei de pește fără a face mișcare ca și mișcarea fără consum de ulei de pește, nu au determinat nici o tendință de diminuare a grăsimii corporale.

Beneficii omega 3

Dietele bogate în acizi grași omega-3, ajută la promovarea unei sănătăți emoționale echilibrate și a unei stări de spirit pozitive la vârste înaintate. Asta deoarece DHA-ul este o componentă importantă a sinapselor cerebrale. De asemenea se pare că există o conexiune între consumul de ulei de pește bogat în acizi grași omega 3 și funcționarea cognitivă. În mod special persoanele vârstnice sănătoase, care au avut un consum regulat de ulei de pește și-au îmbunătățit memoria reducând riscul de demență.

Acizii grași de tip omega 3 sunt benefici la orice vârstă pentru obținerea performanțelor cognitive dorite. Se pare că persoanele de vârstă mijlocie care au un nivel mai ridicat de DHA pot obține rezultate superioare la diverse teste de tipul (raționament nonverbal, flexibilitate mentală, memorie funcțională și vocabular).

Un studiu derulat pe 15 ani, având ca subiecți adolescenți suedezi a evidentiat că cei care au consumat peşte o dată pe săptămână au obținut rezultate superioare la testele de inteligență față de adolescenții care nu consumau peşte deloc.acizi grași omega 3

Alte beneficii importante ale consumului de acizi grași omega 3:

  • intensificarea atenției la persoane cu ADHD,
  • diminuarea stresului,
  • scăderea riscului de psihoza.

În urma folosirii suplimentelor de calitate,  foarte mulți foști sportivi (jucători de fotbal american sau din alte sporturi de contact) au ajuns să își reducă dozele sau chiar să renunțe complet la medicamentele de tip analgezic pe care le consumau. Această dependență de medicamente era, datorată loviturilor puternice și constante ce le-au încasat în timpul activității sportive.

Pentru cei care doresc să-și îmbunătățească performanțele fizice și mentale, este recomandat să consulte un medic nutriționist pentru a alege cele mai bune suplimente. Acestea sunt menite să reducă deficitele generate de alimentația procesată prezentă tot mai mult în farfuriile zilnice, având consecință o sărăcire a calităților nutritive a alimentelor.

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *