Zi de zi

CUM SA CULTIVAM ACTIUNI CU IMPACT POZITIV ASUPRA GENERATIILOR VIITOARE

În viață nu este vorba doar despre tine, ci și despre generațiile tale viitoare, la propriu. Un nou domeniu al geneticii, numit epigenetică, a luat amploare în sfera științifică în ultimii 20 de ani. Epigenetica înseamnă „superior sau în vârful genei”. Se referă la descoperirea recentă cum că obiceiurile, emoțiile și mediul înconjurător pot activa sau dezactiva anumite gene, făcând apariția bolilor mai mult sau mai puțin probabilă atât la tine cât și la copiii tăi, nepoții tăi și chiar strănepoții tăi.
Obiceiurile tale, sentimentele și mediul în care trăiești îți afectează structura biologică atât de profund, încât acest lucru cauzează schimbări la nivelul genelor care se transmit la câteva generații viitoare. Acestea sunt „urmele” sau „inscripțiile” epigeneticii ce îți activează sau dezactivează anumite gene, sau le fac să se manifeste mai mult sau mai puțin. Astfel, prin intermediul epigeneticii factorii imediați ai mediului cum ar fi dieta, stresul, toxinele și alimentația prenatală pot afecta activitatea genelor ce sunt transmise urmașilor tăi și nu numai.
Odată ce știi asta, este responsabilitatea ta să acționezi asupra acestui aspect! Pentru ca tu să ai un impact pozitiv asupra celorlalți, este nevoie să faci orice pentru asigura că propriul tău creier este sănătos și funcționeză în cele mai bune condiții. Iată cateva măsuri pe care le poți lua chiar acum:
1. Păstrează mintea ta și mințile celor pe care îi iubești în siguranță evitând mâncărurile toxice, chimicalele și drogurile ilegale, dar și stând departe de activități periculoase ce ar putea traumatiza creierul tău sau pe ale lor.

2. Stabizilează-ți greutatea la un nivel sănătos și încurajează-i subtil pe ceilalți să facă la fel.

3. Fă exerciții care îți susțin fluxul sanguin – în special pe cel către creierul tău, este de preferat să faci acest lucru în grup.

4. Dormi suficient în fiecare noapte și rezolvă eventualele probleme cum ar fi insomnia.

5. Păstrează-ți creierul flexibil și activ exersând și învățând lucruri noi.

6. Scapă de afecțiunile cum ar fi ADHD-ul, depresia, anxietatea și stresul obținând ajutor corespunzător.

7. Înconjoară-te de o rețea socială care îți va încuraja eforturile și te va ajuta să te ții de programul sănătos.

8. Acționează spre a fi schimbarea pe care vrei să o vezi prin metode distractive și creative de a-i implica pe cei din jur tău. De exemplu:
• Încurajează-ți familia și prietenii să ți se alăture în activitățile sportive prin plimbări în grup, drumeții și plimbări cu bicicleta
• Învață-ți copiii și prietenii rețetele sănătoase pentru creier pe care le știi
• Inițiază o seară de jocuri în familie sau invită-ți prietenii să joace trivia și alte jocuri de memorie
• Programează-ți membrii familiei la doctor pentru a remedia orice probleme de sănătate ce ar putea afecta funcțiile cerebrale dacă ar rămâne netratate
Aceste lucruri nu se vor întâmpla pe cont propriu și nimeni nu le va face în locul tău. Trebuie să fii conștiincios față de propria ta sănătate. Nu numai că este spre binele tău, dar și spre binele celor pe care îi influențezi.
Și există un singur moment când poți face schimbările necesare pentru a-ți întări mintea și pentru a-ți îmbunătăți sănătatea, iar acel moment este chiar acum. Să amâni pe mâine de obicei înseamnă să amâni la infinit. De cât timp intenționezi să începi să trăiești diferit? Nu este oare deja destul de mult timp de cand tot amani aceste lucruri?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *