SOMNZi de zi

DE CE SA TE CULCI LA TIMP SI SA-TI RELAXEZI CREIERUL

Când te pregăteşti să mergi la culcare şi închizi ochii, auzi tăcerea şi te simţi calm, sau eşti bombardat cu gânduri îngrijorate şi grăbite?
“Mintea de maimuţă” este un termen care se referă la ceea ce auzim în capul nostru privitor la îngrijorare, frică şi îndoieli. Mintea de maimuţă ne poate priva de bucurie şi fericire.
Mintea neliniştită are numeroase efecte negative care pot include tulburări de somn, decizii neînţelepte, anxietate şi depresie. Gândurile repetitive limitează posibilitatea de rezolvare eficientă a problemelor şi promovează procrastinarea, evitarea şi retragerea, agravând problemele.
Este cunoscută expresia “la ce încerci să rezişti, persistă˝. Dacă încercăm să rezistăm împotriva minţii de maimuţă, îi oferim mai multă energie şi o facem mai puternică.
Iată 6 căi de a linişti mintea :
1.Meditează
Cel mai eficient mod de liniştire a minţii este meditaţia. Meditaţia este practica concentrării atenţiei pentru a stimula o senzaţie de calm şi pentru a creşte conştienţa asupra vieţii. Există numeroase tipuri de meditaţie şi tehnici de relaxare care include componente ale meditaţiei, toate având scopul de a atinge pacea interioară.
2.Respiră adânc
Respiraţia profundă diafragmatică este o tehnică simplă şi eficientă pentru liniştirea minţii şi eliminarea stressului. In momentul expiraţiei, se reduce cantitatea de oxigen care ajunge la celulele creierului şi se reduce astfel intensitatea funcţionării creierului. Respiraţia profundă relaxează muşchii, eliberează tensiunea şi susţine funcţionarea mai eficientă a creierului.
3.Practică recunoştiinţa
Practicarea recunoştiinţei produce modificări reale în creier care îmbunătăţeşte funcţiile creierului şi îmbunătăţeşte dispoziţia psihică. Practicarea recunoştiinţei pentru lucrurile bune care se întâmplă în viaţă, conduce la funcţionarea mai eficientă a creierului. Eficienţa tehnicii creşte dacă vă scrieţi pe hârtie gândurile pline de recunoştiinţă.
4. Scrieţi un jurnal
Acest process oferă o casă gândurilor negative, eliminându-le din creier. Odată ce sunt scrise pe hârtie, gândurile negative nu se vor mai agăţa de creier astfel că vă puteţi relaxa mental.
5. Practicaţi exerciţiile fizice
Exerciţiile fizice stimulează fluxul sanguin la nivelul creierului şi măresc concentraţia de elemente nutritive care ajung la celulele neuronale, stimulând neurogeneza (abilitatea creierului de a produce celule neuronale noi) celulelor care ajută creierului să se calmeze!
6. Consumă GABA (acid gamma-amino-butiric)
Funcţia naturală a GABA este de a reduce activitatea neuronilor de care se leagă astfel că este un agent vital în liniştirea minţii hiperactive. Produsul GABA Calming Support conţine GABA testată clinic în ceea ce priveşte promovarea relaxării, creşterea senzaţiei de calm, concentrarea undelor creierului şi calmarea undelor asociate cu gândurile de îngrijorare. Produse axate  pe agenţi cu efecte calmante, precum GABA (Gamma-Aminobutyric acid -acid vitamina B6, magneziu şi roinita, o planta cunoscută pentru efectele sale calmante). In momentul în care mintea se calmează, începeţi să experimentaţi claritatea, fericirea şi sentimentul de bună dispoziţie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *