FOCUS MENTALIMUNITATEMEMORIEZi de zi

Lecitina

Lecitina este o grăsime

Ce este lecitina?

Lecitina este o grăsime bună fosfolipidică ce intră în componența fiecărei celule umane formând membrana celulară. lecitina este o grăsime naturală, sănătoasă, care poate avea nenumărate beneficii pentru sănătate.

Denumirea de lecitină vine din cuvântul grecesc lekithos care în traducere înseamnă gălbenuș de ou, însă acest termen este folosit pentru a denumi toate substanțele grase de culoare galben maroniu ce sunt prezente în țesuturile de origine vegetală și animală în mod natural.

Este folosit în alimentație pentru a emulsiona (a amesteca substanțe care nu sunt solubile precum apa și uleiul) și a oferi o textură cremoasă.

Lecitina este o grăsime

Lecitina a fost extrasă pentru prima dată din gălbenuș de ou, iar mai apoi s-a extras și din soia ori floarea soarelui. Este prezentă în aproape toate țesuturile umane, rinichi, creier, ficat, celulele nervoase ce construiesc țesuturile.

Ce conține lecitina?

Lecitina este făcută în mare parte din vitamina B colină și mai conține acid linoleic și inozitol.

Care sunt beneficiile lecitinei?

Această grăsime esențială vă ajută corpul să transmită corect impulsurile nervoase. Lecitina este o sursă naturală de colină, necesară pentru a produce o substanță chimică importantă a creierului numită acetilcolină, despre care am mai vorbit și în alte articole de pe blog.

  • Ajută la funcționarea creierului, mai ales acele zone ale creierului responsabile cu amintirile, asocierea faptelor, concentrare și învățare.
  • Este vitală pentru sănătatea inimii și a sistemului cardiovascular, împiedicând depunerea colesterolului pe vasele de sânge.
  • Susține sănătatea creierului prevenind ateroscleroza și pierderea memoriei, ce apare odată cu înaintarea în vârstă.
  • Îmbunătățește memoria și concentrarea în perioadele stresante dar și în timpul examenelor.
  • Reduce colesterolul rău (LDL) și îl crește pe cel bun (HDL)
  • Protejează ficatul și intestinele de acțiunea unor substanțe toxice precum droguri, alcool sau alte toxine.
  • Ajută la absorbția tiaminei de către ficat și a vitaminei A de către intestine.
  • Îmbunătățește dispoziția și sănătatea corpului
  • Poate să întârzie procesul de îmbătrânire a corpului.
  • Elimină grăsimile din corp. Grăsimile precum colesterolul și alte lipide sunt dispersate în apă și apoi sunt eliminate din organism, protejând astfel organele vitale de acumularea de grăsimi.

Fiecare celulă din corp are nevoie de lecitină pentru a funcționa corect. Persoanele care țin diete cu conținut scăzut de grăsimi și restricții calorice nu asigură suficientă lecitină necesară organismului.

Surse alimentare de lecitină

De cele mai multe ori lecitina este un derivat din soia, însă ea se găsește și în gălbenuș de ou fiind utilă celor care suferă de SIDA, au herpes, oboseală cronică ori alte afecțiuni imunitare ce apar la persoanele înaintate în vârstă. Studiile au arătat că acționează mai bine lecitina extrasă din gălbenuș de ou decât lecitina din soia la aceste persoane.

Lecitina este o grăsime

 

Alte surse de lecitină mai sunt cerealele, legumele cu boabe, peștele, germenii de grâu, drojdia de bere, lactate, broccoli, conopidă, ficat de pasăre, porc sau vită, uleiuri vegetale, semințe și nuci.

Mod de administrare

Lecitina din alimente poate fi insuficientă, de aceea cel mai bun mod este să o suplimentați. Astfel vă asigurați că organismul dvs. are suficientă grăsime sănătoasă.

Este recomandată în special persoanelor care lucrează foarte mult mental.

Dozele pot varia de la 500 mg la 2000 mg pe zi.

Două linguri de lecitină granule pot fi puse în cereale, în supă, în sucuri sau pe pâine și consummate. Sau se pot administra capsule.

O doză de 1200 mg înainte de masă ajută la digestia grăsimilor și absorbția vitaminelor uleioase (vitamina A, vitamin D, vitamin E, vitamin K).

Contraindicații:

  1. Persoanelor alergice la soia și derivatele din aceasta;
  2. Persoanelor cu un număr mare de trombocite (responsabile cu repararea vaselor de sânge), deoarece consumul de lecitină crește numărul de trombocite din sânge.
  3. Mamele însărcinate sau care alăptează;
  4. Copiii cu vârsta sub 14 ani 
  5. Persoanele cu o afecțiune medicală cunoscută și iau tratament specific, lecitina poate diminua efectul medicamentelor.
  6. Bărbați care au probleme de infertilitate. Lecitina din soia, aduce cu sine estrogenul care poate provoca infertilitate la bărbați.

Persoanele indicate ar trebui să consulte un medic înainte de a utiliza un supliment alimentar pe bază de lecitină  Lecitina se găsește în fiecare celulă din corpul uman și fără grăsimi bune și sănătoase, corpul dumneavoastră nu poate produce în mod corespunzător membranele celulare care ajută la reglarea proceselor vitale din celule. Astfel, lecitina poate ajuta fiecare celulă din corpul dumneavoastră să funcționeze corect.

Lecitina este o grăsime

 

Surse

  1. https://ostrovit.com/en/products/ostrovit-lecithin-1200-70-caps-20687.html
  2. https://www.naturespotent.com/products/natures-potent-lecithin-1200-mg-non-gmo-supplement?variant=32158862410
  3. https://www.prozis.com/eu/en/prozis/soy-lecithin-1200-mg-60-softgels
  4. https://draxe.com/nutrition/what-is-soy-lecithin
  5. https://selfhacked.com/blog/lecithin/

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *