Zi de zi

MAGNEZIUL

Mai este cunoscut si sub denumirea de mineralul antistress.

Beneficiile aportului de magneziu includ:

• Sustine functiile sistemului nervos si muscular;
• Reglează contracţia cardiacă (ritmul cardiac normal);
• Activeazaproductia de ATP (adenozintriphosphate);
• Sustine echilibrul hormonal optim;
• Contribuie la metabolismul calciului si al potasiului;
• Sustine numeroase reactii enzimatice la nivelul organismului;
• Contribuie la sanatatea dintilor si a oaselor;
• Ajuta la prevenirea spasmelor musculare;
• Ajutala prevenirea nasterilor premature;
• Impiedica depunerile de calciu in rinichi;
• Impiedica formarea calculilor biliari;

Surse naturale de magneziu: smochine, nuci, seminte, migdale, avocado, banane, crap, heringi, macrou, legume cu frunze verzi, germeni de grâu, broccoli, fasole, mazăre, alune, lactate, peste, fructe de mare.
Persoanele care au incluse in cadrul dietei de zi cu zi alunele, legume de culoare verde inchis, seminte beneficiaza automat de cantitati bunicele de magneziu.
Doza zilnica pentru barbati este 400-420mg. iar pentru femei de 310-320mg; care poate creste usor in cazul persoanelor insarcinate sau care alapteaza.

Simptome în deficienţe ale magneziului: contracţii musculare spontane sau dureri musculare; convulsii; confuzie la nivel mental; dificultăţi de concentrare; puls cardiac

Toxicitate: Aportul maxim tolerabil este de 350mg. Toxicitatea trebuie să reprezinte o preocupare pentru persoanele cu insuficienţă renală deoarece rinichii au rol în reglarea nivelului de magneziu sanguin. Nivele mari de magneziu sanguin pot conduce la slăbiciune , senzaţii de greaţă şi chiar depresie. Intrucat magneziul activeaza diferite enzime din corp , care utilizeaza mai multe vitamine din complexul B (B1, B2 si B6) deficitul de magneziu conduce la diverse simptome asociate cu insuficienta de vitamine din complexul B si convulsiile.

Aplicaţii în sport: persoanele cu activitate fizică medie pot consuma 350 mg de magneziu zilnic (cantitate cu 50 mg sub valorile RDA). Vitamina D măreşte absorbţia magneziului.
Pentru consumarea unor cantităţi adecvate de magneziu exista multe optiuni prin intermediul suplimentelor de calitate foarte accesibile atat din punct de vedere financiar cat si ca timp de procurare. Acestea ar fi absolut necesare în scopul susţinerii echilibrului hormonal, mai ales al nivelului testosteronului.

Ştiaţi că? S-a observat că există o legătură între deficienţele de magneziu şi infarctul miocardic. In prezent pentru tratamentul fazelor incipiente ale infarctului cardiac se administrează doze intravenoase de magneziu ca parte integrantă a tratamentului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *