Zi de zi

QUERCETINA

Ce este Quercetina?

Quercetina este un flavonoid, un grup de substanţe bioactive din plante cu numeroase beneficii pentru sănătatea umană. Fitonutrienţii au fost utilizaţi în medicina chineză şi ayurvedică pentru efecte precum sănătatea pielii, funcţionarea creierului, glicemia, tensiunea arterială.

Care sunt beneficiile Quercetinei?

Flavonoidele precum quercetina sunt antioxidanți puternici cu proprietăți antiinflamatorii și de susţinere a sistemului imunitar.

Acțiune antioxidantă: Quercetina elimină radicalii liberi, care apar ca subproduse ale propriilor procese de producere a energiei din corp, sau intră în corp prin alimente, aerul respirat sau ca rezultat al efectelor luminii solare asupra pielii. Radicalii liberi se pot acumula în organism (stres oxidativ), afectând membranele celulare și deteriorând ADN-ul.

Sprijinirea sistemului imunitar: Quercetina susține un răspuns imun echilibrat și este cel mai frecvent asociată cu disconfort sezonier prin activitatea antihistaminică. Cercetările preclinice sugerează că quercetina poate inhiba eliberarea histaminei din mastocite, celule din țesuturile conjunctive care ajută atât sistemul imunitar înnăscut, cât și cel adaptiv să răspundă la agenții patogeni.

Activitate antiinflamatoare: Cercetările preclinice au demonstrat că flavonoidele pot inhiba producția de leucotriene; leucotrienele sunt asociate cu răspunsul inflamator atunci când organismul întâlnește un declanșator alergen sau alergic. Această activitate are posibile implicații pentru reducerea inflamației și a reacțiilor imune, în special în sistemul respirator.

Quercetina a fost examinată extensiv timp de 30 de ani în laborator, pe animale și în studii epidemiologice; este nevoie de mai multe studii clinice pentru a evalua efectele quercetinei la oameni.

Unde găsim Quercetina?

Cel mai bun mod de a obține o gamă largă de fitonutrienți benefici este prin consumul unei diete echilibrate, cu o mulțime de fructe și legume întregi. Sursele alimentare bune de quercetin includ:
Ceapă (poate cea mai studiată dintre alimentele bogate în quercetină) // Praz // Varză de Bruxelles // Kale // Broccoli // Ceai verde și ceai de hrișcă // Fructe // Fasole // Mere // Struguri // Vin roșu // Ginko biloba și sunătoare

De asemenea, puteți găsi quercetina în suplimente de înaltă calitate dacă dieta dvs. nu conține multe fructe și legume. Poate doriți să alegeți un produs care conține, de asemenea, papaină sau bromelaină, enzime derivate din plante care pot crește absorbția intestinală a quercetinei.
Dacă luați în mod regulat medicamente fără prescripție medicală, cum ar fi aspirina, ibuprofenul, antiacidele sau antihistaminicele, sau dacă luați medicamente eliberate pe bază de rețetă care sunt metabolizate prin ficat, consultați medicul înainte de a lua orice supliment cu quercetină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *