ANTIOXIDANȚIIMUNITATEZi de zi

SPIRULINA SURSĂ DE PROTEINE VEGETALE

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Spirulina 

Spirulina, sursa de proteine vegetale ce conține 18 aminoacizi din cei 20 cunoscuți, toți cei 8 aminoacizi esențiali.  Vitaminele din complexul B, inclusiv vitamina B-12, minerale, antioxidanți, oligoelemente, clorofilă și ficocianină.* ( un pigment ce determină culoarea spirulinei cu proprietăți imunitare asupra organismului).  Spirulina este numită un super aliment deoarece conține peste 280 de nutrienţi valoroşi.  Prin comparație alte superalimente considerate conțin în jur de 10-15 nutrienți. Poate fi folosit ca un supliment natural pentru ca alternativă la suplimentele sintetice care furnizează doar unele vitamine și minerale izolate.

Ce este spirulina?

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Spirulina este o algă verde-albăstruie, care de-a lungul anilor a susținut viața pe pământ. Este prezentă în apele alcaline din Africa și America de Sud, dar și în plantații. Este bogată în nutrienți și poate fi folosită ca supliment alimentar pentru întărirea sănătății organismului.

Ce conține spirulina?

Spirulina conține toate vitaminele necesare organismului pentru a-și întări sistemul imunitar: vitaminele A, B, C, D, E, K, biotină, minerale precum calciu, crom, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu, zinc, sodium, clor, sulf, cobalt,  mangan, selenium. De asemenea conține aproximativ 60-70% proteine (18 aminoacizi) și poate fi administrată chiar și copiilor.

Spirulina Beneficii

Densitatea nutrienților (aminoacizi, săruri minerale, oligoelemente, vitamine), fiind asemănătoare ca cele ale celulelor corpului uman. De exemplu conținutul de aminoacizi al algelor verzi, precum spirulina și chlorella, este foarte similar cu cel al colagenului uman.

Astfel beneficiile aduse de alge și în mod special de spirulină sunt nenumărate:

Imunitatea

Spirulina întărește imunitatea organismului prin capacitatea sa de asimilare rapidă până în cele mai profunde țesuturi. Poate repara ADN-ul deteriorat, regenerând țesuturile și eliberând mai multă energie metabolică pentru vitalitate, vindecare și asimilarea nutrienților.

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Este recomandat persoanelor bolnave de SIDA,  deoarece pacienții cu SIDA, suferă deseori de malabsorbția nutrienților, ceea ce poate duce la apariția mult mai ușor a altor boli asociate cu această boală.

Reduce inflamațiile 

Spirulina conține o multitudine de elemente nutritive antioxidante care luptă împotriva radicalilor liberi oxidanți periculoși. Vitaminele antioxidante majore sunt beta carotenul (provitamina A) C și E. Mineralele antioxidante seleniu, mangan, zinc, cupru, fier și crom formează enzimele antioxidante în spirulină și în corpul nostru. Spirulina conține toți acești nutrienți și de asemenea, conține SOD (Super Oxid Dismutase) – o enzimă care acționează ca un puternic antioxidant, la nivelul pielii.

Spirulina, sursă de proteine vegetale pentru sportivi

Spirulina este un superaliment pentru cei care fac antrenamente de intensitate mare, fie că vorbim de maratoniști, culturiști, excursioniști, bicicliști, alpiniști, etc. Pe lângă concentrația mare de proteine și aminoacizi, spirulina este săracă în grăsimi ceea o face un aliment recomandat pentru cei cce trebuie să mențină o anumită greutate corporală.

În Cuba, sportivii care au participat la Jocurile Olimpice din 1996, au consumat spirulina pentru a crește performanța în competiții și pentru a-i ajuta la creșterea și refacerea masei musculare după efort. Îmbunătățește rezistența și previne crampele în cazul maratoniștilor. 

Tratează anemia

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Datorită clorofilei* bogată în fier organic ce poate fi ușor de asimilat  de către organism și alături de acidul folic, spirulina reface necesarul de sânge, fără efectele secundare provocate de suplimentele sintetice.

Depresie și anxietate

Este benefică în depresie și anxietate, deoarece este o sursă de triptofan care ajută la formarea serotoninei în creier, diminuând efectele negative ce apar (depresie, anxietate) în carența acestui neurotransmițător.

Antiîmbătrânire

Spirulina stimulează funcționarea optimă a organelor interne, prin regenerarea celulară oferind o valoare nutritivă concentrată, ce poate fi ușor de digerat și încărcată cu antioxidanți.  Vitaminele sale activează colagenul din piele, o protejează de influențele mediului, luptă împotriva radicalilor liberi și acționează ca un complex natural anti-îmbătrânire. 

Oferă sațietate

Oferă sațietate și stimulează arderea grăsimilor. Spirulina a fost introdusă ca aliment pentru astronauții trimiși în spațiu, tocmai datorită conținutului mare de proteină, vitamine și minerale. Spirulina conține fenilalanină, un aminoacid, care acționează direct asupra centrului foamei din creier. Consumul regulat de tablete sau pudră de spirulină cu o oră înainte de masă poate ajuta la satisfacerea poftei de mâncare și reducerea apetitul, pe termen îndelungat.

Reduce colesterolul

Spirulina, sursă de proteine vegetale Spirulina este o sursa de proteine vegetale. Conform unor studii realizate pe un grup de persoane cu diabet de tip 2, consumul regulat de spirulină (pentru cel puțin 3-4 luni/ 12 săptămâni) poate reduce nivelul colesterolului total dar și a trigliceridelor din sânge. 

Tratează diabetul de tip 2

Un studiu făcut în 2018 a arătat că suplimentele de spirulină au influențat în mod favorabil nivelul zahărului din sânge și a insulinei produsă de pancreas. Deoarece reglează colesterolul și nivelul zahărului din sânge, la un consum de cel puțin 2 grame pe zi timp de 3 luni, minim.

Detoxifică

Protejează și regenerează ficatul, datorită fierului organic conținut dar și detoifică organismul de intoxicația cu metale grele precum mercur, plumb, arsenic, fluor, fiind recomandat ca tratament în cazul otrăvirii cu substanțe toxice. În Japonia, cercetătorii au descoperit că spirulina a redus semnificativ toxicitatea rinichilor cauzată de mercur și de alte trei medicamente farmaceutice. 

Protejează ochii

În ultimii ani, multe studii au arătat că beta-carotenul natural din fructe și legume reduce riscul multor tipuri de cancer. În India s-au făcut studii pe un grup  de 5000 de copii preșcolari, cărora li s-a administrat timp de un an de zile, câte 1 gram de spirulină zilnic. Rezultatul a fost că s-a redus semnificativ incidența bolilor oculare.

Alergiile 

În 1994, Spirulina a fost folosit ca aliment-medicament pentru a reduce reacțiile alergice cauzate de radiații. 270 de copii din Cernobîl care au consumat câte 5 grame pe zi timp de 45 de zile și-au normalizat sensibilitățile alergice, reducânduse nivelul de radiații din corp.

Îmbunătățește flora intestinală

Spirulina distruge bacteriile rele precum E.coli și Candida și stimulează flora intestinală benefică precum lactobacilul și bifidobacteriile. O floră intestinală sănătoasă este importantă pentru o stare de sănătate ridicată și crește absorbția nutrienților din alimentele pe care le consumăm. Recomandat în dieta persoanelor subnutrite sau malnutrite deoarece ajutând la reconstrucția florei intestinale sănătoase, permite digestia și absorbția nutrienților din alimentele mai complexe.

Mod de administrare

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Spirulina poate fi consumată sub formă de pudră sau tablete/capsule, în smoothie, salate, supe sau sucuri de fructe. Dozele pot fi între 1 și 10 grame zilnic.

Spirulina uscată (pudră) trece printr-un proces de uscare și procesare  ceea ce face să se piardă o serie din proprietățile sale uimitoare, enzimele, însă rămân vitaminele, mineralele și proteinele atât de importante și necesare organismului pentru o mai bună funcționare.

Efecte secundare și interacțiuni

Până acum nu s-au descoperit efecte secundare, însă poate interacționa cu unele medicamente, precum cele de coagulare a sângelui, de tratare a diabetului, a tensiunii arteriale sau a bolilor autoimune.

De aceea este recomandat a se consulta medicul înainte de a consuma acest supliment.

Spirulina poate fi uneori contaminată în timpul procesării, de aceea este important a fi consumată din surse sigure.

Ce este ficocianina?

Ficocianina – este o substanţă care are un pigment albăstrui ce dă culoare spirulinei. Este  absorbit din spectrul rosu-galben-albastru al luminii solare și este principalul pigment al spirulinei, reprezentând aproximativ 15% din greutatea sa totală. Ficocianina stimulează sistemul imunitar și întărește apărarea organismului, inhibând formarea cancerului, precum cel de colon.

Spirulina, sursă de proteine vegetale

Ce este clorofila?

Clorofila –  este  “sângele verde” al plantelor, care purifică  și sângele din corpul omenesc, pentru că arată ca molecula de hemoglobină din sânge. Sângele are fier la bază, conferindu-i o culoare roșie, iar clorofila are magneziu, având culoarea verde. Efectul benefic al spirulinei asupra anemiei se datorează acestei similitudini combinate cu fierul ușor de asimilat de către organism. Este  puternic antioxidant și alcalinizant pentru organism. Spirulina are unul dintre cele mai înalte niveluri de clorofilă din natură – aproximativ 1%. Clorofila este cunoscută pentru curățare și detoxifiere. 

 

Surse

    1. http://www.alghe.org/2011/04/04/spirulina/
    2. https://www.merdeka.com/jatim/8-manfaat-spirulina-untuk-tubuh-salah-satunya-efektif-turunkan-berat-badan-kln.html
    3. https://www.verywellhealth.com/the-benefits-of-spirulina-89079
    4. https://www.medicalnewstoday.com/articles/324027#excellent-nutritional-profile
    5. https://grow-organic-spirulina.com/blog/how-spirulina-can-help-prevent-anemia/

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *