Zi de zi

STRATEGII PENTRU A DEPASI SENZATIA DE FOAME

Senzaţia frecventă de foame poate fi un semn că sistemul de recompense a creierului dvs. a fost scurtcircuitat !
Care este sistemul de recompense a creierului? Este o rețea complexă de sisteme cerebrale și neurotransmițători critici pentru supraviețuirea umană. Ne determină să căutăm lucrurile de care avem nevoie pentru a rămâne în viaţă. Sistemul de recompensare al creierului ne spune să repetăm lucruri pe care le consideră plăcute (chiar dacă nu sunt bune pentru noi) și este legat direct de centrii de memorie emoțională care ne determină să repetăm comportamente „răsplătitoare”. De exemplu, gândește-te la cum te simți când mirosi fursecuri proaspăt coapte. Chiar dacă nu vă este foame, creierul vă poate îndemna oricum să mâncați unul!
În timp ce sistemul de recompense poate fi activat atunci când ascultați muzică, faceți o baie caldă sau priviți un tablou frumos, acesta poate fi activat și de multe lucruri nesănătoase precum: alcool, țigarete, droguri, jocuri de noroc, electronice, zahăr, supraalimentare cronică. Iată trei strategii pentru a vă ajuta să faceți față dorințelor voastre:
1. H-A-L-T
Veți fi mai capabil să vă exercitați autocontrolul și să faceți față dorințelor dvs. dacă trăiți după acronimul H-A-L-T, care înseamnă:
Evitaţi senzaţia de foamete imperioasă. Mâncați mese frecvente, mici, de înaltă calitate și luați suplimente nutritive pentru a vă optimiza creierul și a vă echilibra glicemia. Exista din fericire suplimente realizate pe baze stiintifice care vă pot ajuta la diminuarea frecvenței și intensităţii senzaţiei de foame, permițându-vă să obțineți un control mai bun asupra sentimentelor şi comportamentelor.
Nu te înfuria prea tare. Mențineți controlul asupra emoțiilor și nu lăsați modelele de gândire negativă să vă guverneze viața. Aflați cum să îndepărtaţi gândurile negative care apar în mod automat astfel încât să puteți obține mai mult control asupra sentimentelor și comportamentului.
Nu te însingura. Abilitățile sociale și o rețea socială pozitivă sunt esențiale pentru evitarea senzaţiei de foame. Înscrieți-vă într-o o echipă de suporteri și luaţi-vă modele sănătoase.
Nu vă obosiți prea tare. Faceți din somn o prioritate pentru a stimula funcția creierului și pentru a îmbunătăți judecata și autocontrolul.
2. EXERSATI
Exercițiul fizic este o strategie fantastică pentru a vă ajuta să reduceți senzaţia de foame și să creșteți autocontrolul. Exercițiile fizice ajută în mai multe moduri:
-Creșterea nivelelelor de serotonină vă ajuta să vă descurcaţi atunci când nu puteți înceta să vă gândiți la pizza cu piper, chipsuri de cartofi, bere sau să vă verificați telefonul.
Creșterea fluxului de sânge și dopamină în creierul dvs. îmbunătățește controlul impulsurilor
Reducerea stresului, îmbunătățirea stării de spirit și reducerea nivelului glicemiei
3. DISTRAȚI-VĂ
Mai multe studii au demonstrat că senzaţia de foame durează de obicei doar 10 minute. Recunoașteți acest lucru și deviați gândurile: sunați un prieten, citiți o carte, rezolvați un puzzle cu cuvinte încrucișate, lucrați în grădina dvs., faceți o baie, faceți treburile în jurul casei, ascultați muzică, alergați, faceți meditații sau faceți exerciții fizice (a se vedea strategia nr. 2).
Menţinerea controlului asupra senzaţiei de foame vă ajută inclusiv în viața de familie, în relații, în carieră și în viața școlară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *