Zi de zi

VITAMINA B2

Vitamina B2 face parte din complexul de vitamine B si mai este cunoscuta si sub denumirea de riboflavina. De asemenea i se mai spune si vitamina G.
Cel mai bine actioneaza impreuna cu vitaminele B3 , B6 si vitamin C si aceasta datorita efectelor sinergice (un efect cumulat mai mare decat in situatia in care ar fi luate individual).Ca orice vitamina din complexul B corpul isi trage atat cat are nevoie din aceasta vitamina, surplusul fiind eliminat. De aceea trebuie introdusa sistematic in corp fie prin intermediul alimentelor fie al suplimentelor. Vitamina B2 poate fi foarte usor distrusa de lumina. Pentru adulti necesarul zilnic de vitamina B2 este de 1,2-1,7 mg. Aceste doze pot creste pentru o persoana in special in perioadele de stress foarte puternic.
De asemenea persoanele insarcinate sau cele care alapteaza au nevoi ceva mai ridicate 1,6-1,8 mg pe zi.
Principalele beneficii pe care le ofera vitamina B2 (riboflavina) includ:
• Ajuta la atenuarea migrenelor si a durerilor de cap;
• Efect antioxidant, reduce distrugerea celulelor de catre radicalii liberi;
• Calmeaza oboseala de la nivelul ochilor;
• Ajuta la metabolizarea carbohidratilor, a proteinelor si a grasimilor;
• Ajuta la folosirea oxigenului de catre tesuturile vii, unghii si piele;
• Ajuta la mai buna utilizare a vitaminei B6 (piridoxina);
• Ajuta la absorbtia fierului;
• Este foarte importanta in timpul sarcinii pentru ca lipsa acestei vitamine poate pune in pericol fatul;
Deficientele de vitamina B2 (riboflavina) se manifesta prin crapaturi la nivelul colturilor gurii, inflamare a gurii si a limbii, ameteli, caderi ale parului, insomnie, sensibilitate crescuta, digestie proasta, incetinire a cresterii si chiar retard mental.
Principalele surse de vitamina B2 sunt: branza, laptele, carnea , galbenusul de ou, pestele, legumele, carnea de pasare, spanacul, cerealele integrale, iaurtul. Din categoria legumelor si a ierburilor sursele cele mai importante includ: sparanghelul, avocado, broccoli, varza de Bruxelles, ciuperci, algele rosii, radacina de brusture, musetelul rocoina, semintele de fenicul, schinduful, hameiul, ovazul, urzica, patrunjelul, menta, frunzele de zmeura, macesul, salvia,
Toxicitate: Pentru aceasta vitamina nu sunt cunoscute aspect legate de toxicitatea ei. Ca majoritatea vitaminelor din complexul B surplusul este eliminat prin urina. Unele doze foarte mari pot genera mancarimi, amorteala, intepaturi, senzatii de arsuri.
Lumina este unul din cei mai mari dusmani ai vitaminei B2 (riboflavina).
Persoanele care sunt supuse unui stress excesiv (anxietate, boala, trauma) ar trebui sa aiba un aport marit din complexul de vitamine B (incluzand bineinteles si cantitati adecvate de riboflavina).
De asemenea persoanele care alapteaza, fumatorii, cei care consuma alcool in cantitati semnificative, persoanele care isi administreaza contraceptive orale, cele care sunt insarcinate, cei care tin o dieta prelungita pentru ulcer/diabet si desigur toate persoanele supuse unui stress excesiv– ar trebui sa beneficieze de cantitati suplimentare de vitamina B2 (riboflavina).
ADMINISTRARE: Majoritatea suplimentelor se prezinta la comprimate de 100 mg (exista pe piata si de 50 mg sau chiar 300/400 mg). Doza normala este de 100-300 mg zilnic (aceasta insemnand in cazul comprimatelor de 100 mg – unul de 1-3 ori pe zi).
CUM INTERACTIONEAZA VITAMINA B2 CU DIFERITE MEDICAMENTE?
Riboflavina diminueaza sau chiar poate compromite efectul tetraciclinei, doxorubicinei, antineoplazinelor.
Pe de alta parte antidepresivele triciclice, fenotiazina, probenecidele pot reduce nivelele de vitamiuna B2 din corp.
Diureticele tiazidice conduc de regula la cresterea nivelului de riboflavina excretata in urina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *