Zi de zi

VITAMINA B4

Vitamina B4 este una din vitaminele mai putin cunoscute si mai marginalizate. Mai este cunoscuta si sub numele de adenina. Este membra a complexului de vitamine B. Este solubila in apa. Are un rol decisiv in producerea de energie la nivelul corpului, actionand in acest sens ca o coenzima impreuna cu alte vitamine prezente in organism la momentul respectiv. Lipsa vitaminei B4 (adenina) poate contribui la:

• Probleme de imunitate (un sistem imunitar slabit);
• Slabiciune din punct de vedere muscular;
• Intarzierea si diverse probleme de crestere;
• Probleme ale sangelui si pielii;
• Diverse alergii;
• Hipoglicemie;

Principalele beneficii ale vitaminei B4 (adenine) include:
• Ajuta laa tenuarea oboselii;
• Intareste sistemul imunitar;
• Are un puternic efect antioxidant combatand formarea radicalilor liberi;
• Ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange;
• Foarte importanta in reglarea metabolismului celular;
• Contribuie la constutirea codului ARN si respectiv ADN;
• Este foarte eficace in regularizarea aritmiilor de tip cardiac;
• Este foate utila persoanelor care alapteaza pentru producerea lactatiei;
• Poate ajuta mult ca aport suplimentar pentru persoanele care obosesc repede sau se plang ca sufera frecvent de lipsa de energies au sunt vlaguiti;

Principalele surse care pot constitui un aport bun de vitamin B4 sunt:
• majoritatea larga a fructelor si legumelor proaspete;
• diferite produse de tip apicol (mierea bruta/ nealterata, polenul bine pastrat, propolisul, laptisorul de matca;
• cerealele integrale;
• drojdia de bere;
• diferite plante (din care mai importante ar fi- ardeiul iute, cuisoarele, cimbrul, ghimbirul, menta, varecul, salvia, schinel-ul precum si blue-cohosh.

Suplimente: In cadrul suplimentelor este uneori inclusa in formule superioare de vitamine din complexul B.

Toxicitate: Pana in prezent nu sunt cunoscute date legate de toxicitatea sau consumul in exces al vitaminei B4 (adenina).

Deficitul de vitamina B4 (adenina): elementele care pot contribui cel mai rapid la epuizarea acestei vitamine din corp sunt reprezentate de:
• Consumul lipsit de moderatie de bauturi alcoolice;
• Consumul ridicat de cafea sau cola;
• Un consum ridicat de ceai;
• Consumul predominant al alimentelor procesate (valabil si pentru multe alte vitamine);
• Un consum ridicat de zahar , ciocolata sau asa-zisele derivate din/de ciocolata*;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *