Zi de zi

ZINCUL

Acest mineral – foarte important – este in primul rand responsabil pentru o corecta functionare a prostatei si de asemenea pentru buna dezvioltare a organelor de reproducere. Este de asemenea un antioxidant ce joaca un rol foarte important principala sa functiei fiind impiedicarea oxidarii grasimilor. Este necesar pentru  mentinerea unui nivel corect de vitamina E la nielul corpului si pentru buna absorbtie a vitaminei A. Este un element constituent al enzimei antioxidante – super oxid dismutaza.

*Principalele surse  naturale de zinc: carne de vita, peste, carne de miel, lapte, carne de pore, soia, floarea soarelui, carne de curcan, orez, germeni de grau, produse cerealiere integrale si drojdie, fructe de mare, seminte de dovleac, oua, lapte praf degresat.

Beneficiile aportului de zinc includ:

• peste 300 enzime au nevoie de zinc ca co-factor pentru o activitate enzimatica optima;
• sustine sinteza functiilor ADN;
• sustine vindecarea ranilor si procesele metabolice;
• asigura functionarea sistemului imunitar;
• asigura dezvoltarea organelor sexuale si a oaselor;
• ajuta la tratarea infertilitatii;
• ajuta la restabilirea pierderii gustului;
• sustine functia insulinei;
• benefic in cadrul problemelor de prostata;
• contribuie la cresterea vigilentei si focusului mental;
• ajuta la diminuarea depozitelor de colesterol;
• ajuta la tratarea unor tulbutrari de ordin psihic;
• ajuta la reducerea perioadei de refacere in cadrul racelilor si/sau gripelor;

De asemenea s-a observat ca in cazul unor categorii de persoane zincul a fost de un real ajutor in rezolvarea:

• unor probleme de senilitate in cadrul unor persoane in varsta;
• in unele tratamente – folosit in combinatie cu vitamina B6 a rezovat diferite cazuri de disfunctii erectile si chiar impotenta;
• regularizarea ciclului menstrual , in unele situatii unde inainte de utilizarea zincului era neregulat;

In cadrul suplimentelor: doza zilnica recomandata este de aproximativ 15 mg. Ca si alte minerale , pe piata exista foarte multe suplimente calitative bazate pe zinc. Exista formule de vitamine si minerale care includ si zincul si de asemenea exista si suplimente individuale care contin doar zinc. Legat de acestea din urma dozele acestor suplimente variaza intre 15-50 mg. Ca forme de prezentare in cadrul capsulelor/tabletelor/comprimatelor,  cele mai raspandite ar fi sulfatul si gluconatul (gluconatul pare sa fie mai usor absorbit). De asemenea exista si varianta citrat de zinc glicinat pe care unii o considera a fi cea mai eficienta din toate. Legat de comprimatele ce includ zinc (din cadrul magazinelor ce ofera formule de sanatate) trebuie retinut un aspect extrem de important ca acestea ar trebui dizolvate (supte) intrucat altfel se condera ca ar fi practic ineficiente.

Simptome in deficiente: pierderea simtului gustului si al mirosului, reducerea dezvoltarii la copii, scaderea apetitului, sterilitate sau reducerea concentratiei de spermatozoizi, intarzierea vindecarii leziunilor.

Toxicitate: perioade extinse de timp de administrare a unor cantitati de 5-20 ori peste cele zilnice recomandate pot conduce la inhibarea absorbtiei cuprului si la reducerea nivelelor de HDL (colesterol bun). Alte simptome la peste 100 mg zilnic: diaree, greturi, varsaturi, reducerea functiei sistemului imunitar.Aplicatii in domeniul sportului si fitness-ului: nu exista aplicatii speciale.

Stiati ca?

1)Daca iti administrezi intr-o zi atat fier cat zinc trebuie sa o faci separat unul de altul deoarece absorbtia lor se interfera?

2) Barbatii cu afectiuni la nivelul prostatei sunt sfatuiti sa acorde o atentie sporita suplimentarii/aportului zilnic de zinc pentru a tine departe problemele cepot apareala nivelul acestui organ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *