Zi de zi

ROINITA

Cunoscuta si sub numele de Melissa officinalis sau lemon balm – roinita este o plantă perena, aromatica si cu puternice proprietati curative, care provine din aceeași familie ca și menta. Planta este originară din Europa, Africa de Nord și Asia de Vest, dar este cultivată în întreaga lume.
Roinita fost folosit în mod tradițional pentru a îmbunătăți starea de spirit și funcția cognitivă, dar beneficiile potențiale nu se opresc aici.

1. Ajuta la atenuarea stresului
Roinita reduce simptomele stresului, inducand senzatia de calm, promoveaza relaxarea si instalarea starii de bine. In cadrul unui studiu din anul 2004 s-a evidentiat faptul că luarea roinitei a atenuat efectele negative ale dispoziției generate de starile de stress puternic. Participanții la acest test -au raportat un sentiment sporit de calm și sentimente reduse de vigilență.

In situatii de stress puternic se recomanda administrarea unui supliment pe baza de roinita – 300 mg de roinita (capsule) de două ori pe zi. Puteți lua o singură doză de 600 mg (adica echivalentul a doua capsule de 300 mg) în episoade acute de stres.

2. Reduce anxietatea
Roinita poate fi, de asemenea utilizata pentru a ajuta la reducerea simptomelor anxietatii, cum ar fi nervozitatea și excitabilitatea.
Cercetări publicate în 2014 au evaluat nivelul starii de spirit și efectele la nivel cognitiv ale alimentelor care conțin roinita. Suplimentul a fost amestecat într-o băutură (primul lot) și respectiv în iaurt (al doilea lot) împreună cu îndulcitori naturali sau artificiali. Participanții din ambele grupuri au raportat efecte pozitive asupra diferitelor aspecte ale dispoziției, inclusiv nivele reduse de anxietate.

Cum se utilizează roinita in situatii de anxietate: in aceste perioade se recomanda administrarea a 300 mg până la 600 mg de roinita de trei ori pe zi. Puteți lua o doză mai mare în episoadele acute de anxietate.

3. Poate stimula funcția cognitivă
Același studiu din 2014 analiza, de asemenea, efectele roinitei în îmbunătățirea funcției cognitive.
Participanților li s-a cerut să indeplineasca diferite sarcini in care trebuiau sa isi foloseasca din plin memoria, concentrarea , iar in altele trebuiau sa isi foloseasca cunostintele de matematica si/sau logica. Rezultatele acestor studii sugerează că participanții care au ingerat roinita s-au comportat mai bine decât cei care nu au făcut-o.
Deși acești participanți au cunoscut o creștere a nivelului performanței si vigilentei, este insa foarte posibil ca oboseala sa se instaleze dupa o anumita perioada de timp. Pe de alta parte – s-a observat ca la combinarea roinitei cu diferite alimente este de asemenea afectata, rata de absorbție a acesteia, care poate avea un impact asupra eficacității sale.
Cum se utilizează roinita pentru stimularea functiei cognitive: Luați 300 până la 600 mg de roinita de trei ori pe zi.

4. Combate insomnia precum si alte tulburări de somn
Combinarea roinitei cu valeriana poate ajuta la ameliorarea starilor de neliniste și a tulburărilor de somn, in special a insomniilor. In cadrul unui studiu din anul 2006, cercetătorii au constatat că acei copii care au luat o doză combinată au prezentat o îmbunătățire a simptomelor cu 70 până la 80%. Atât cercetătorii, cât și părinții au considerat roinita ca fiind un tratament bun sau foarte bun. Totuși, sunt necesare mai multe cercetări pentru a valida aceste constatări.
Cum se utilizează roinita in cazul tulburarilor de somn: este recomandat a se bea o ceașcă de ceai (roinita combinata cu valeriana înainte de culcare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *